POŁONINA CARYŃSKA zimą na rakietach śnieżnych

Każda pora roku jest dobra na wędrówkę górską po Bieszczadach. Jednak zima jest szczególna, bo na liściach nie ma drzew i widoki są znacznie rozleglejsze. A podczas często występującej inwersji widać nie tylko Tatry, ale także Borżawę i Gorgany na Ukrainie! Właśnie te ostatnie mieliśmy przyjemność podziwiać podczas wycieczki 12 lutego 2017 tuż przed zachodem słońca. Wędrówkę znacznie ułatwiły nam rakiety śnieżne, dzięki którym nie zapadaliśmy się w śniegu sięgającym nawet 1,5m oraz nie ślizgaliśmy się schodząc w dół.

26 lutego 2017

KORBANIA 894m – widoki na Zalew Soliński i Połoniny

Na północy Podkarpacia zima już ponad tydzień temu zniknęła, a w Bieszczadach w większości miejsc wciąż trwa i nie odpuszcza! Wszystkie wyciągi narciarskie działają i jak zawsze nie ma do nich kolejek. My wybraliśmy się dzisiaj na krótką wędrówkę na górę KORBANIA 894m. Wycieczkę rozpoczęliśmy na końcu miejscowości Bukowiec. Podążaliśmy szlakiem koloru zielonego pośród jodeł, buków i świerków. Polecamy wędrówki o tej porze roku, gdyż znacznie więcej widać jak nie ma liści na drzewach. Na północnych stokach było średnio pół metra twardego śniegu, więc dziś nie musieliśmy używać rakiet śnieżnych i wystarczyło tylko ubrać dobre buty górskie. Zaledwie 1:15h i mogliśmy podziwiać niepowtarzalne widoki od Pogórza Bukowskiego przez Zalew Soliński, Góry Słonne i oczywiście wszystkie połoniny: Wetlińska, Caryńska, Tarnica i aż po Pasmo Borżawa na Ukrainie! To było cudowne popołudnie kończące zimowy weekend aktywnie spędzone z najbliższymi ;-)

19 lutego 2017

Bieszczadzka CIUCHCIA zimą

Bieszczadzka kolejka leśna jeździ po Bieszczadach od 1895r. Początkowo przewożąc drewno i mieszkańców, a od lat 70-tych wyłącznie turystów. Jest jedną z głównych atrakcji turystycznych Bieszczad. Od kilku lat dzięki ogromnemu wysiłkowi pracowników podróż można odbyć również ZIMĄ! W tym roku 9 km odcinek z Majdanu do Balnicy musieli ręcznie odśnieżać z powodu miejscami 1,5 m warstwy śniegu! Turyści mogą jechać w standardowych wagonach, jak i w otwartych (te cieszą się największą popularnością), w których ustawiono tzw. „kozy”, czyli dające ciepło piece. Kursy odbywają się w środy i soboty w cenie jedynie 25 zł. Wagony ciągnięte są najczęściej przez odrestaurowaną parową lokomotywę KP4. Więcej na: www.kolejka.bieszczady.pl

15 lutego 2017

RAKIETY śnieżne w Bieszczadach z grupą z Ukrainy

W jeden z weekendów tej zimy mieliśmy ogromną przyjemność spędzić z fantastycznymi osobami mieszkającymi na Ukrainie – w większości z Polakami, ale również Ukraińcami, którzy pomagają we wszelakich inicjatywach związanych z polskością. Uczyliśmy ich jeździć na nartach w ośrodku Lesko Ski w Weremieniu, zorganizowaliśmy kulig z końmi na najdłuższej w Bieszczadach trasie, a górę Suliła 759m zdobyliśmy dzięki rakietom śnieżnych (śnieg miejscami sięgał do 5m)! Była też wizyta na koronie zapory wodnej w Solinie, zwiedzanie cerkwi w Turzańsku (UNESCO) i wieczorna niespodzianka od nas – dyskoteka.
To była też dla nas prawdziwa lekcja kultury, otwartości i widok szczerego uśmiechu. Dziękujemy za wspaniałe chwile i do zobaczenia!

23 stycznia 2017

KULIG na koniec 2016 i początek 2017 roku w Bieszczadach

Poniżej zdjęcia autorstwa Tomasza Janika przedstawiające kilka ujęć z KULIGU po Bieszczadach 31 grudnia 2016 i 1 stycznia 2017r. Ktoś chętny na takie atrakcje zimowe w Bieszczadach? Grupy w dowolnym terminie, a klientów indywidualnych zapraszamy w soboty (zaplanowaliśmy taki dzień jeśli ktoś chciałby się chociaż na weekend wybrać na Podkarpacie!). Szczegóły: KULIG w Bieszczadach.

18 stycznia 2017

Wyprawa na RAKIETACH ŚNIEŻNYCH wokół Lutowisk

14 stycznia 2017 nowe opady śniegu zamknęły przełęcze i nie mogąc dojechać na zaplanowaną wcześniej wycieczkę zabraliśmy grupę na wędrówkę na rakietach śnieżnych wokół Lutowisk. Atrakcji nie brakowało podczas 2 godzinnej trasy: II pod względem wielkości w Bieszczadach kirkut, punkt widokowy, zaśnieżone drzewa i zaspy sięgające do 3 m!
Chcesz zaznać przygody na rakietach śnieżnych w Bieszczadach? Zapraszamy na wycieczkę w każdą niedzielę: KOLEJ na rakiety śnieżne!
Jeśli natomiast wolisz wędrówki wyłącznie w gronie własnych znajomych to szczegóły na RAKIETY: trasy w Bieszczadach

16 stycznia 2017

KULIG po Bieszczadach, 13 styczeń 2017

W ten weekend mieliśmy rekordowe opady – tylko 1 nocy spadło średnio 40 cm śniegu w Bieszczadach! W góry na wędrówkę ciężko by się było wybrać. Niektóre drogi przez kilka godzin były nieprzejezdne. Więc pomysł na kulig na trasie ze Smolnika do Mikowa był trafiony! Więcej informacji o organizowanych przez nas kuligach dla klientów indywidualnych i grup na: KULIGI w Bieszczadach!

15 stycznia 2017

Życzenia na Boże Narodzenie i 2017 rok dla miłośników Bieszczad!

Życzenia na Boże Narodzenie i 2017 rok od Załogi Biura Podróży Bieszczader

Życzenia na BOŻE NARODZENIE i 2017 rok od Biura Podróży BIESZCZADER.
PS. Czekamy od wczoraj by zrobić ładne zdjęcie z błękitnym niebem w Bieszczadach, ale sypie śnieg…

By dłużej nie czekać życzenia umieściliśmy na zdjęciu z naszego ulubionego regionu narciarskiego w Szwajcarii – Jungfrau, wykonanym na szczycie Schilthorn 2970 m z restauracją obrotową Piz Gloria (znaną z filmu z Jamsem Bondem) i widokiem na Eiger 3970, Monch 4099 i Jungfrau 4158m.

Jak wyjdzie słońce to się poprawimy i podzielimy się zdjęciami z zimą w Bieszczadach!

24 grudnia 2016

GODZINY PRACY biura między Świętami, a Nowym Rokiem

Informujemy, iż w najbliższych dniach BP Bieszczader jest do Państwa dyspozycji w dniach i godzinach:
24 grudzień (sobota) WIGILIA – 9:00 do 12:00
25 grudzień (niedziela) BOŻE NARODZENIE – nieczynneWędrówka na najlepszych RAKIETACH ŚNIEŻNYCH po Bieszczadach o zachodzie słońca...
26 grudzień (poniedziałek) II DZIEŃ ŚWIĄT – nieczynne
27 grudzień (wtorek) – 9:00 do 15:00
28 grudzień (środa) – 9:00 do 15:00
29 grudzień (czwartek) – 9:00 do 15:00
30 grudzień (piątek) – 9:00 do 15:00
31 grudzień (sobota) – 9:00 do 12:00
1 styczeń (niedziela) NOWY ROKnieczynne
Jakie atrakcje proponujemy? Każdego dnia zapraszamy na wędrówkę na najlepszych RAKIETACH ŚNIEŻNYCH dla dowolnej liczby osób. Poza tym zaplanowaliśmy KULIG i wycieczkę do LWOWA. W sprawie Rakiet najlepiej do nas zadzwonić, a Kulig i Lwów zarezerwować przez TERMINARZ. ……. Na naszej stronie znajdą Państwo też informacje o WYCIĄGACH NARCIARSKICH oraz BIEGÓWKACH!
Życzymy wspaniałego odpoczynku w Bieszczadach zimą!

23 grudnia 2016

RAKIETY ŚNIEŻNE w Bieszczadach – zaproszenie na wędrówkę 4.12.2016

RAKIETY ŚNIEŻNE w Bieszczadach - inauguracja zimy 2016'2017W ciągu ostatnich kilku dni spadło ku naszej radości sporo śniegu w Bieszczadach – od 20 cm do nawet metra w niektórych zakątkach Bieszczad! Stąd pomyśleliśmy by jutrzejszą niedzielę – 4 grudzień 2016 – spędzić aktywnie na rakietach śnieżnych! Posiadamy największą w Polsce wypożyczalnię rakiet, które są uważane za najlepsze jakościowo na świecie! Wybraliśmy trasę, na której oprócz przejścia na 300 metrach przez las są widoki niczym nie ograniczone. Wędrówka będzie z góry w dół – idealna na początek! Ma ktos z Was 3 godziny wolnego

Wystarczy do jutra, czyli do 4 grudnia 2016 do 10:00 wysłać zgłoszenie na biuro@bieszczader.pl podając: imię, nazwisko, datę urodzenia (do ubezpieczenia) każdego z uczestników oraz numer telefonu i w góry!

PEŁNA OFERTA ⇒ Przeczytaj resztę tego wpisu »