Rok i sezon turystyczny 2023 zakończony. Jaki był? Lepszy niż 2022 rok, gdyż większość osób przestraszonych wojną na Ukrainie jednak zrozumiało, że ani w pobliżu granicy z Ukrainą, ani nad Bieszczadami bomby nie latają i sporo Turystów przyjechało na teren Bieszczad oraz ogólnie Województwa Podkarpackiego na urlop. W 2022 roku 98% grup zrezygnowało z przyjazdu w Bieszczady po napaści Rosji na Ukrainę twierdząc, że się boją tu przyjechać… Przez całą zimę 2022 / 2023 pokazywaliśmy zdjęciami i filmami, które wykonywaliśmy w górach Ukrainy jeżdżąc tam na nartach dzięki SnowGliding, że tam działań wojennych nie ma, a co dopiero w Bieszczadach… Na Ukrainie wojna jest, ale w górach, ani w pobliżu granicy jest spokojnie. Wiele osób widząc nasze materiały chciało też wybrać się na Borżawę i na Pikuj i spełniliśmy oczekiwania organizując wycieczki jednodniowe w góry Ukrainy od lipca do października.

WYCIECZKI JEDNODNIOWE w sezonie 2023

W 2023 roku organizowaliśmy 16 wycieczek jednodniowych głównie dla Klientów indywidualnych, ale również na zamówienie różnych grup, które mogły dowolnie wprowadzać zmiany w ofercie:

1. POLSKA:
BIESZCZADY w PIGUŁCE (Najlepszy Produkt Turystyczny Podkarpacia 2021)
CZARNE ZŁOTO Podkarpacia
DREZYNAMI po Bieszczadach (Najlepszy Produkt Turystyczny Podkarpacia 2015)
KOLEJ na Gondole (tej wycieczki od 2024 roku już nie będzie)
POŁONINY
PRZEMYŚL ze Szwejkiem
TRAPERSKA PRZYGODA (Najlepszy Produkt Turystyczny Podkarpacia 2012)
WODAMI rzeki San (Najlepszy Produkt Turystyczny Podkarpacia i POLSKI 2017)
Wyprawy samochodami UAZ z przewodnikiem.

2. WĘGRY:
MISZKOLC
TOKAJ

3. SŁOWACJA

4. UKRAINA:
PIKUJ 1408m
BORŻAWA, gdzie można było zdobyć Wielki Wierch 1598m oraz Stoj 1681m.

5. ZIMĄ realizowaliśmy:
KULIGI śladami pierwszej Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
RAKIETY ŚNIEŻNE, które można u nas wypożyczyć, jak i wynająć usługi przewodnika z wypożyczeniem rakiet.

ROZETA KARPACKA

WYCIECZKI jedno i wielodniowe na zamówienie GRUP

Na zamówienie grup mieliśmy przyjemność organizować wycieczki na następujących kierunkach:
1. BIESZCZADY
2. KRYNICA
3. PIENINY
4. TATRY
5. SŁOWACJA
6. WĘGRY
7. RUMUNIA – najczęściej Transylwania, ale też Bukowina i Maramuresz, Bukareszt oraz było kilka grup z wypoczynkiem nad Morzem Czarnym
8. w trakcie sezonu doszły wycieczki jednodniowe na UKRAINĘ: PIKUJ 1408m i pasmo BORŻAWA.

PROMOCJA TURYSTYKI w Bieszczadach i w Województwie Podkarpackim

Od początku powstania biura podróży nie tylko organizujemy wycieczki, ale turystyka jest naszą pasją i stąd jak tylko gdzieś pojedziemy to dzielimy się wykonanymi zdjęciami i filmami. W ten sposób podpowiadamy gdzie warto się udać we własnym zakresie, podajemy gdzie zaparkować samochód, ile czasu zajmie dojście do danego miejsca, dzielimy się naszą osobistą opinią itd.

Atrakcje i miejsca jakie odwiedzamy można zobaczyć w wielu miejscach:
AKTUALNOŚCI
YOU TUBE
INSTAGRAM, choć tu najmniej, bo nie lubimy tego portalu jak dla „jaskiniowców”, gdzie można tylko obrazki umieszczać…

Pomyśleliśmy, aby przeglądnąć dziś zdjęcia jakie wykonaliśmy w ostatnim roku i najciekawsze zaprezentować poniżej. Mamy nadzieję, że i w Was wywołamy miłe wspomnienia… Zdjęcia wykonywaliśmy zarówno z ZIEMI, jak i z POWIETRZA latając na paralotni (ułożyliśmy wg daty wykonania):

♣ 1 styczeń 2023 – góra RZEPEDKA 708m w Beskidzie Niskim o wschodzie słońca podziwiana podczas lotu paralotnią o wschodzie słońca nad Bieszczadami

3 styczeń 2023TARNICA 1346m widziana ze szczytu Tarniczki (tak samo jak i w tym roku śniegu niewiele…)

TARNICA 1346m - najwyższa góra w Bieszczadach po polskiej stronie granicy widziana z Tarniczki

4 styczeń 2023Rzeka OSŁAWICA między Radoszycami, a Komańczą wije się niemal jak Amazonka w Ameryce Południowej…

Dolina rzeki OSŁAWICA będącej na tym odcinku granicą turystyczną między Bieszczadami, a Beskidem Niskim.

7 styczeń 2023 – wycieczka w poszukiwaniu śniegu na POŁONINĘ CARYŃSKĄ (na pierwszym planie) z podziwianiem widoków na POŁONINĘ WETLIŃSKĄ (na drugim planie):

Odrobina śniegu początkiem stycznia była na widocznej na pierwszym planie POŁONINIE CARYŃSKIEJ oraz na drugim planie POŁONINIE WETLIŃSKIEJ.

26 stycznia ponownie zrobiło się spokojnie w powietrzu i udało się polatać na paralotni – postanowiliśmy pominąć krajobraz, a przypomnieć zdjęcie ŁAŃ jakie wtedy wykonaliśmy:

Stado ŁAŃ przemieszczające się po śniegu na pograniczu Bieszczad i Beskidu Niskiego

♣ 28-29 styczeń 2023 – w tych dniach wzięliśmy udział w szkoleniu organizowanym dla przewodników beskidzkich zakończonego egzaminem, po zdaniu którego możemy oprowadzać wycieczki narciarskie (zarówno ski tour, jak i na rakietach śnieżnych):

SZKOLENIE dla przewodników uprawniające do oprowadzania wycieczek narciarskich w Bieszczadach

8 luty 2023 – tego dnia Robert Neumann z firmy From The Sky wykonał ujęcia dronem do FILMU uwieczniając niepowtarzalną trasę i klimat jaki mamy na naszych KULIGACH organizowanych na trasie jaką jeździła PIERWSZA Bieszczadzka Kolejka Leśna:

KULIG organizowany tam gdzie jeździła pierwsza Bieszczadzka Kolejka Leśna z końmi i na saniach

9 luty 2023 rano – śniegu nareszcie mieliśmy takie ilości, że na wiele szlaków bez nart czy RAKIET ŚNIEŻNYCH nie dało się wejść. Jedna z rodzin zamówiła wypożyczenie naszych rakiet TSL z unikalnym systemem UP&DOWN razem z usługą przewodnika:

Wycieczka na RAKIETACH ŚNIEŻNYCH firmy TSL z systemem UP&DOWN na Połoninę Wetlińską w Bieszczadzkim Parku Narodowym

9 luty 2023 popołudniu – zrealizowaliśmy pierwszy NAPAD ZBÓJÓW Bieszczadzkiej Watahy na uczestników Kuligu i nakręciliśmy FILM:

NAPAD ZBÓJÓW Bieszczadzkiej Watahy na uczestników KULIGU śladami pierwszej Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

15 luty 2023 – to dzień, który na długo zostanie w naszej pamięci ze względu na idealną przejrzystość powietrza z widokami od Czarnohory, Borżawy, Pikuja po Tatry oraz sympatycznego Ojca z Synem, którzy zamówili u nas wynajem rakiet śnieżnych z usługą przewodnika na TARNICĘ 1346m:

TARNICA 1346m zdobyta z pomocą RAKIET ŚNIEŻNYCH TSL z systemem UP&DOWN w Bieszczadzkim Parku Narodowym

23 luty 2023 – sezon Kuligów kończymy najczęściej z końcem ferii, więc następnego dnia skorzystaliśmy z pogody i wybraliśmy się na wycieczkę na nartach SKI TOUR po Bieszczadzkim Parku Narodowym (zdjęcie na zboczach Połoniny Caryńskiej z widokiem na Tarnicę 1346m po lewej, a po prawej białe zbocza najwyższej góry w Bieszczadach na Ukrainie – Pikuj 1408m):

Wędrówka na nartach SKI TOUR na Połoninę Caryńską z widokami na Tarnicę i Pikuja w Bieszczadzkim Parku Narodowym

25 luty 2023 – zrobiło się dosłownie na godzinkę niemal bezwietrznie, więc wystartowaliśmy podziwiać widok na PRZEŁOM RZEKI OSŁAWA między Mokrem, a Wysoczanami (nad bieszczadzkim połoninami jak widać zaczął sypać śnieg…):

PRZEŁOM RZEKI OSŁAWA między Mokrem, a Wysoczanami z przepływającą w dolinie rzeką Osława

26 luty 2023 – zostaliśmy zaproszeni przez Wójta Gminy Solina Adama Piątkowskiego, aby dla Telewizji Rzeszów realizującej nagranie dla TVP Info opowiedzieć o atrakcjach turystycznych Gminy Solina (nagranie było zrealizowane na szczycie wieży widokowej w Solinie należącej do PKL):

Telewizja Rzeszów dla TVP INFO nakręciła reportarz z atrakcjami Gminy Solina

28 luty 2023 – prognozy pogody zapowiadały INWERSJĘ (wtedy na szczytach jest cieplej niż w dolinach). W bieszczadzkich dolinach przez cały dzień utrzymywała się gęsta mgła, ale patrząc na prognozy pogody mieliśmy nadzieję, że o zachodzie słońca mgła na szczytach połonin w Bieszczadzkim Parku Narodowym powinna zniknąć i rzeczywiście trafiliśmy na „morze mgieł„…:

INWERSJA w Bieszczadzkim Parku Narodowym na szczycie Połoniny Caryńskiej

luty 2023 – wykonaliśmy w tym miesiącu zdjęcia na większości WYCIĄGÓW NARCIARSKICH w Bieszczadach oraz na jednym w Beskidzie Niskim i co tydzień aktualizujemy o nich informacje – szczególnie polecamy:
GROMADZYŃ Ustrzyki Narty
WAŃKOWA Bieszczad Ski

Informacje o wszystkich WYCIĄGACH NARCIARSKICH na terenie Województwa Podkarpackiego, czyli w Bieszczadach, Beskidzie Niskim i na Pogórzu Przemyskim

1 marzec 2023 – zjeżdżając na nartach ski tour z Połoniny Caryńskiej sfotografowaliśmy naturalne SERCE utworzone przez drzewa rosnące na jednej z łąk w Bieszczadzkim Parku Narodowym:

Największe SERCE na terenie Bieszczadzkiego Parku Narodowego sfotografowane z Połoniny Caryńskiej

3 marzec 2023 – to zdjęcia z ostatniej wycieczki realizowanej zimą 2022/2023 na naszych RAKIETACH ŚNIEŻNYCH na zamówienie grupy z Poczty Polskiej (zdjęcie wykonane z Połoniny Wetlińskiej z widokiem na Połoninę Caryńską, a na drugim planie Tarnica 1346m):

Wędrówka na RAKIETACH ŚNIEŻNYCH po Bieszczadzkim Parku Narodowym z widokiem na Połoninę Caryńską i Tarnicę z Połoniny Wetlińskiej

10 marzec 2023 – w dolinach bieszczadzkich już ŚNIEŻYCE WIOSENNE zakwitły, a na połoninach jeszcze śniegu sporo leżało…:

Na połoninach zima, a w dolinach zaczęły kwitnąć ŚNIEŻYCE WIOSENNE.

12 marzec 2023 – w Bieszczadach poza połoninami śnieg zniknął, więc aby móc realizować jedną z naszych pasji jaką jest SnowGliding udaliśmy się w góry Ukrainy na BORŻAWĘ (Полонина Боржава) – widok z Wielkiego Wierchu 1598m w stronę m.in. szczytu Gima 1491m i Magura Żydowska.

Pasmo górskie BORŻAWA Полонина Боржава w górach Ukrainy

16 marzec 2023 – tego dnia zrealizowaliśmy wędrówkę na nartach ski tour z Ustrzyk Górnych na SZEROKI WIERCH. Wykonaliśmy kilkaset zdjęć tego dnia, który zakończył się takim zachodem słońca chowającym się za przelotnymi opadami śniegu.

ZACHÓD SŁOŃCA zasłaniane przez przelotne opady śniegu nad Bieszczadzkim Parkiem Narodowym w marcu

17 marzec 2023 – mimo delikatnych zakwasów następnego dnia zdobyliśmy górę ROZSYPANIEC z takim zachodem słońca obok Tarnicy (brakło nam pół godziny, aby sfotografować zachód słońca nad Tarnicą ze szczytu Halicza 1333m):

Zachód słońca obok Tarnicy 1346m, a podziwiany z góry Rozsypaniec w Bieszczadzkim Parku Narodowym.

22 marzec 2023 – o poranku mgła zaczęła znikać w promieniach słońca, więc wystartowaliśmy na paralotni „obok komina”, aby sfotografować to zjawisko nad PRZEŁOMEM RZEKI OSŁAWA, która tego dnia miała też niepowtarzalny kolor od topniejącego w górach śniegu…:

Znikające MŁGY nad Przełomem Rzeki Osława między Mokrem, a Wysoczanami.

25 marzec 2023 – jeden ze stałych Kontrahentów zamówił wycieczkę do KRAKOWA dla kilku grup, więc korzystając z dobrej pogody pojechaliśmy wykonać zdjęcia oraz sprawdzić kilka atrakcji przed sezonem turystycznym:

BARBAKAN wycieczka Kraków w poszukiwaniu atrakcji

♣ 28 marzec 2023 – w nocy mieliśmy nową dostawę śniegu, więc postanowiliśmy wybrać się na pasmo górskie ŻUKÓW, gdzie z jednej z polan na szczycie HOLICA podziwialiśmy taki widok na Zalew Soliński:

Widok z pasma górskiego ŻUKÓW, a dokładnie z polany na szczycie góry Holica na Zalew Soliński.

♣ 29 marzec 2023 – dla nas nigdy śniegu zbyt mało i zawsze za krótko, więc wybraliśmy się na Połoninę Borżawa (Боржава) nad miasteczkiem Wołowiec (Воловець, Wołoweć, Volóc, Воловец, Volovec) na SnowGliding:

SnowGliding na Ukrainie - Połonina Borżawa (Боржава) nad miasteczkiem Wołowiec (Воловець, Wołoweć, Volóc, Воловец, Volovec)

♣ 21 kwiecień 2023 – w kalendarzu od miesiąca wiosna, a na Połoninie BORŻAWA na Ukrainie jeszcze sporo śniegu i dzięki temu mogliśmy wykonać ponad 100 kilometrów tego dnia jeżdżąc na nartach z małą paralotnią nad głową (SnowGliding):

Połonina BORŻAWA (Боржава) na Ukrainie - w kalendarzu od miesiąca wiosna, a w górach Ukrainy śniegu jeszcze sporo.

♣ 22 kwiecień 2023 – zachód słońca nad Beskidem Niskim, a podziwiany podczas lotu paralotnią nad SERPENTYNAMI przebiegającymi przez KULASZNE:

Zachód słońca nad SERPENTYNAMI przebiegającymi przez miejscowość KULASZNE.

♣ 27 kwiecień 2023 – pierwsze drzewa owocowe ZAKWITŁY w bieszczadzkich dolinach:

Pierwsze KWITNĄCE DRZEWA wiosną w bieszczadzkich dolinach.

♣ 1 maj 2023 – przed wschodem słońca udaliśmy się w stronę Krosna w poszukiwaniu balonów, które od wielu lat gromadzą się na długim weekendzie majowym z okazji imprezy „BALONY NAD KROSNEM” i były:

BALONY NAD KROSNEM - jedna z najciekawszych imprez i atrakcji w Województwie Podkarpackim wiosną.

♣ 1 maj 2023 – korzystając z pięknie rozpoczętego dnia w Krośnie i wspaniałej pogody udaliśmy się tego dnia na SŁOWACJĘ, aby wykonać zdjęcia do najnowszej wycieczki jednodniowej z następującymi atrakcjami: ZAMEK BREKOV (widoczny na zdjęciu), baseny termalne nad jeziorem Zemplińska Sirava i dzień na tej wyciecze kończymy degustacją win.

Ruiny ZAMKU BREKOV na Słowacji, które odwiedzamy z turystami na wycieczce jednodniowej SŁOWACJA BASENY.

♣ 4 maj 2023 – lecąc paralotnią na pograniczu Bieszczad i Beskidu Niskiego tuż przed zachodem słońca dojrzeliśmy na jednej z polan stado ŻUBRÓW:

Stado ŻUBRÓW na pograniczu Bieszczad i Beskidu Niskiego w Województwie Podkarpackim.

♣ 5 maj 2023 – długi weekend majowy się skończył, nad Bieszczadami nadal spokojnie w powietrzu, więc udało się polecieć paralotnią nad jedno z naszych ulubionych miejsc – nad PRZEŁOM RZEKI OSŁAWA w Duszatynie:

PRZEŁOM RZEKI OSŁAWA w Duszatynie - atrakcja Gminy Komańcza na pograniczu Bieszczad i Beskidu Niskiego

♣ 18 maj 2023 – tego dnia opublikowaliśmy film z porannego lotu nad PRZEŁOMEM RZEKI OSŁAWA między miejscowościami Czaszyn, Poraż i Morochów. Na zdjęciu warto również zwrócić uwagę na LINIĘ KOLEJOWĄ, którą przemierza pociąg jadący od Zagórza przez m.in. Szczawne, Komańczę i dalej w stronę Łupkowa. Lot rozpoczęliśmy nad morzem mgieł nad Bieszczadami…

PRZEŁOM RZEKI OSŁAWA między miejscowościami Czaszyn, Morochów i Poraż oraz linia kolejowa z Zagórza przez Komańczę w stronę Łupkowa

♣ 18 maj 2023 – to wyjątkowa data w kalendarzu, gdyż udało nam się wzbić w powietrze nad Pogórzem Przemyskim i wykonać 2 loty – pierwszy o poranku, a drugi popołudniu. Sfotografowaliśmy i sfilmowaliśmy dla Was z powietrza serpentyny i kwitnące rzepaki w Leszczawie, Izdebkach, czy Ostrowie tuż przed Przemyślem (łącznie około 500 zdjęć…):

OSTRÓW i PRZEMYŚl widziane podczas lotu paralotnią o poranku z widokiem na rzekę San i kwitnący rzepak

Nowy asfalt na SERPENTYNACH nad miejscowością Izdebki na północ od Brzozowa.

♣ 21 maj 2023 – 3 dni później wróciliśmy nad Pogórze Przemyskie by wykonać zdjęcia i filmy nad ZAMKIEM KRASICZYN – pole rzepaku za rzeką San przepięknie zakwitło…

ZAMEK KRASICZYN i kwitnące pola rzepaku za rzeką San na Pogórzu Przemyskim wiosną.

♣ 29 maj 2023 – wykonaliśmy tego dnia po raz drugi w tym samym roku 2 loty i podzieliliśmy się z Wami zdjęciami oraz filmami. Nad Zalewem Solińskim jest zaledwie kilka dni w ciągu roku, gdy niemal nie wieje wiatr, aby było bezpiecznie na lot paralotnią, więc wykorzystaliśmy te chwile. Poniżej zapora wodna w Solinie tworząca Zalew Soliński, a poniżej widzimy Zalew Myczkowiecki oraz część zabudowy miejscowości Solina i Bóbrka o poranku, a drugie zdjęcie przedstawia zachód słońca podczas lotu nad górą Jawor 741m:

ZAPORA WODNA w Solinie tworząca Zalew Soliński, a poniżej ZALEW MYCZKOWIECKI oraz miejscowości Solina i Bóbrka.

ZACHÓD SŁOŃCA nad Zalewem Solińskim i Bieszczadami podczas lotu paralotnią nad górą Jawor.

♣ maj 2023 – tej wiosny postanowiliśmy skupić się na sfotografowaniu KOLORÓW ZIEMI, która zmienia kolory w zależności od pory roku, ale w maju jest ich najwięcej. Wykonaliśmy podczas kilku lotów ponad 1000 zdjęć i możemy z nich wykonać prezentację, a poniżej ujęcie, które najbardziej nas zachwyciło przedstawiające kształt POLSKI (Sieniawa, Beskid Niski):

POLSKA widoczna podczas lotu na paralotnią nad Beskidem Niskim.

♣ 1 czerwiec 2023 – tuż po wschodzie słońca wykonaliśmy lot nad Zalewem Solińskim dzieląc się z Wami filmem oraz zdjęciami z nad Wołkowyi, Zawozu, Polańczyka, wykonane nad zaporą wodną w Solinie, a tuż przed lądowaniem, gdyż zaczął się wzmagać wiatr wykonaliśmy to zdjęcie WYSPY MAŁEJ zwanej Wyspą Zajęczą:

WYSPA MAŁA zwana Wyspą Zajęczą na Zalewie Solińskim.

♣ 8 czerwiec 2023 – popołudniu przez kilkanaście minut popadał deszcz, a przed zachodem słońcem pojawiła się MGŁA na pograniczu Bieszczad i Pogórza Bukowskiego i tymi widokami się z Wami podzieliliśmy na naszym Facebooku:

ZACHÓD SŁOŃCA na pograniczu Bieszczad i Pogórza Bukowskiego z morzem mgieł pod stopami...

♣ 11 czerwiec 2023 – kilka lat temu odkrzaczyliśmy tory, którymi dawniej jeździła Bieszczadzka Kolejka Leśna z Duszatyna w stronę Rzepedzi. Stworzyliśmy tę ścieżkę głównie dla Klientów biorących udział w wycieczce jednodniowej TRAPERSKA PRZYGODA, którym zdrowie nie pozwala na wędrówkę do Jeziorek Duszatyńskich. Jednak ze ścieżki korzystają też inne osoby przybywające we własnym zakresie do Duszatyna. Ścieżkę kilka razy w roku WYKASZAMY i usuwamy spadające suche drzewa oraz konary. Więcej warto przeczytać i obejrzeć TUTAJ

Prace na nieczynnych torach Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Duszatynie - tu stworzyliśmy ścieżkę do jednej z ciekawszych atrakcji w Bieszczadach.

♣ 15 czerwiec 2023 – wtedy po raz pierwszy pokazaliśmy Wam największą na świecie SOWĘ wykonaną na trawie na startowisku paralotniowym w miejscowości POSTOŁÓW przez Leskiem (to łąka należąca i używana przez nas dzięki uprzejmości Powiatu Leskiego). Po więcej zdjęć i info odsyłamy TUTAJ

Największa na świecie SOWA wykonana na ziemi odpowiednim koszeniem trawy - startowisko paralotniowe należące do Powiatu Leskiego.

♣ 19 czerwca tuż po wschodzie słońca cieszyliśmy się jak dzieci latając nad kilkudziesięcioma hektarami kwitnących ŁUBINÓW na Pogórzu Bukowski, a z widokiem na Bieszczady i Beskid Niski (Wysoczany – Ranczo Quadzik):

Kilkanaście hektarów łąk porośniętych kwitnącymi ŁUBINAMI na Pogórzu Bukowskim z widokiem na Bieszczady i Beskid Niski - Wysoczany.

♣ 27 czerwca opowiedzieliśmy Wam o ZAPORZE WODNEJ w Myczkowcach tworzącej Zalew Myczkowiecki:

ZAPORA WODNA w Myczkowcach tworząca Zalew Myczkowiecki - to najstarsza zapora wodna w Bieszczadach.

♣ od lipca zaczęliśmy organizować wycieczki jednodniowe na PIKUJ 1408m, czyli najwyższą górę w Bieszczadach znajdującą się na Ukrainie (miały być w każdą niedzielę lipca i sierpnia, a zgodnie z oczekiwaniami organizowaliśmy je do końca października):

PIKUJ wycieczka jednodniowa na najwyższą górę w Bieszczadach na Ukrainie

♣ 7 lipca podzieliliśmy się z Wami niepowtarzalnym zachodem słońca nad zakrętami nad górą GRUSZKA (między Leskiem, a Tarnawą):

Zachód słońca nad górą GRUSZKA między Leskiem, a Tarnawą.

♣ 9 lipca podziwialiśmy taki zachód słońca na pograniczu Bieszczad, Beskidu Niskiego i Pogórza Bukowskiego, a dokładnie nad PRZEŁOMEM RZEKI OSŁAWA między Mokrem, a Wysoczanami:

Zachód słońca na pograniczu Bieszczad, Beskidu Niskiego i Pogórza Bukowskiego nad przełomem rzeki Osława.

♣ 17 lipca kolejny zachód słońca, ale tym razem nad największymi w Polsce ruinami KLASZTORU karmelitów bosych w Zagórzu w zakolu rzeki Osława. Po więcej informacji i KARMELU i FORESTERIUM odsyłamy TUTAJ

ZAGÓRZ KARMEL czyli największe w Polsce ruiny klasztoru karmelitów bosych w Zagórzu o zachodzie słońca nad Bieszczadami.

♣ 21 lipca polecieliśmy nad POCIĄGIEM i linią kolejową nr 107 łączącą m.in. Zagórz z Komańczą i Łupkowem, którą uważamy za NAJPIĘKNIEJSZĄ pod względem widoków w Polsce! i zachęcaliśmy naszych widzów na Facebooku do skorzystania z tej atrakcji przejeżdżającej wzdłuż granicy turystycznej między Bieszczadami, Beskidem Niskim i Pogórzem Bukowskim. Wtedy nakręciliśmy ten FILM. Więcej filmów z poprzednich lat opublikowaśmy na naszym kanale na YOU TUBE.

LINIA KOLEJOWA 107 między Zagórzem, Komańczą, a Łupkowem - najpiękniejsza linia kolejowa w Polsce pod względem widoków.

♣ 22 lipca zostało ukończone kolejne dzieło artysty z Leska – szefa szkoły i Fundacji paralotniowej PROWING – powstał największy na świecie NIEDŹWIEDŹ na trawie, o którym napisaliśmy i pokazaliśmy zdjęcia TUTAJ:

Największy na świecie NIEDŹWIEDŹ powstał na ziemi, a dokładnie dzięki koszeniu trawy na startowisku paralotniowym w Postołowiu przed Leskiem - Powiat Leski.

♣ 8 sierpnia modrzew rosnący 4 metry od naszego biura ocalił nasz budynek… Podczas burzy PIORUN trafił w drzewo:

PIORUN okorował modrzewia rosnącego obok głównej siedziby Biura Podróży Bieszczader w Mokrem.

♣ 19 sierpnia udało mi się sfotografować samego siebie lecącego na paralotni, aby udowodnić niektórym jak wykonuję dla Was zdjęcia powyżej 150 metrów nad ziemią… Zapytacie jak? Mam specjalną „lotkę” przypiętą do paralotni, a w niej kamera połączona przez bluetooth z telefonem:

BIESZCZADY z POWIETRZA - zdjęcia i filmy wykonywane przez cały rok przez Biuro Podróży Bieszczader

♣ 2 września zachęcaliśmy do wybrania się do miejscowości KARLIKÓW, gdzie na przystanku autobusowym została namalowana postać najbardziej znanego na świecie WĘDROWCA, który często wracał na szlaki w Bieszczady i do Beskidu Niskiego – to KAROL WOJTYŁA

KARLIKÓW przystanek autobusowy i KAROL WOJTYŁA

♣ 4 września nad Bieszczadami zawisła gęsta mgła, ale nad Pogórzem Bukowskim, a dokładnie od hotelu Arłamów była słoneczna pogoda (wykonaliśmy ponad 200 zdjęć zachwyceni widokami nad tym miejscem oraz panoramą po bieszczadzkie połoniny ponad mgłą…):

HOTEL ARŁAMÓW na Pogórzu Przemyskim w promieniach wschodzącego słońca, a nad Bieszczadami morze mgieł.

♣ 12 września podziwiałem jeden z najpiękniejszych poranków w 2023 roku latając ponad godzinę nad miejscowością GÓRZANKA. Rano mgła wypełniła gęsto dolinę pokazując tylko najwyższe szczyty, które powoli zaczęły znikać w promieniach wschodzącego słońca… Prezentację z lotu nad Górzanką przedstawiłem na obchodach 500-lecia miejscowości.

GÓRZANKA i 600 lat powstania miejscowości w pobliżu Zalewu Solińskiego.

♣ 21 września zachęcaliśmy do wybrania się na Szlak Ikon Doliny Osławy by zwiedzić tutejsze drewniane CERKWIE – wśród nich ta w TURZAŃSKU wpisana na listę UNESCO:

Drewniana cerkiew w TURZAŃSKU z 1803r. wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO na szlaku ikon doliny Osławy.

♣ 24 września zamontowaliśmy nową lepszą jakościową kamerę w miejscowości WOŁKOWYJA, gdzie siedząc w wiklinowym SERCU przy restauracji Złoty Pstrąg można wykonać sobie za darmo takie zdjęcie dzięki eSELFIE (w miejscu zdjęć z „nad” Zalewu Solińskiego są stoliki dla Gości, więc wykonując fotografię robimy tylko sobie zdjęcie w formie pocztówki z Gminy Solina):

ESELFIE czyli zdjęcie wykonane swoim telefonem za darmo, które przychodzi na telefon i można umieścić w mediach społecznościowych np. na Facebooku.

PS. Mamy też drugą kamerę z eSELFIE zamontowaną na PUNKCIE WIDOKOWYM w POLAŃCZYKU.

♣ 28 września cieszyliśmy się zachodem słońca lecąc nad SERPENTYNAMI nad miejscowością KULASZNE oraz kilka minut później nad górą Rzepedka…:

Zachód słońca nad najbardziej widokowymi SERPENTYMI w Bieszczadach, a z tych mamy też widoki na Beskid Niski i Pogórze Bukowskie.

♣ 4 października wykonaliśmy dla Was zdjęcia ze zboczy góry SULIŁA 759m z m.in. kaniami przy okazji wykaszania szlaku turystycznego przebiegającego przez „połoniny pogórzańskie” dla kilku naszych grup, które wędrowały tędy w następnych dniach (w praktyce nie ma po tych łąkach oznaczeń szlaku):

Koszenie jednego ze szlaków, którędy przewodnicy Biura Podróży Bieszczader prowadzą grupy turystyczne przyjeżdżające w Bieszczady.

♣ 7 października po raz pierwszy zorganizowaliśmy wycieczkę jednodniową na pasmo górskie BORŻAWA na Ukrainie, którą 2 tygodnie później powtórzyliśmy i będziemy organizować w tym roku. Po więcej zapraszamy TUTAJ:

Turyści podczas wędrówki po paśmie górskim BORŻAWA na Ukrainie na wycieczce jednodniowej.

♣ 8 października po wycieczce w Bieszczady ukraińskie udaliśmy się na BUKOWE BERDO by pokazać Wam jesień w Bieszczadach po polskiej stronie granicy:

BUKOWE BERDO o zachodzie słońca podczas wędrówki po Bieszczadzkim Parku Narodowym.

♣ 14 października na zamówienie wykonaliśmy zdjęcia dawnej CERKWI w miejscowości CZASZYN, przy której zostały ukończone prace restauracyjne (to miejscowość obchodząca w 2023 roku 600 lat):

600 lat miejscowości CZASZYN i dawna cerkiew.

♣ 18 października chcieliśmy wykonać lot nad całą doliną rzeki Osława – od jej źródeł na zboczach góry Matragona aż po jej ujście w Zagórzu do rzeki San. Niestety wiatr się wzmocnił szybciej niż pokazywały prognozy i udało się wtedy wykonać ujęcia Matragony, Wysokiego Działu, Maniowa, Woli Michowej i poniższego WYPAŁU WĘGLA DRZEWNEGO:

Największy WYPAŁ WĘGLA DRZEWNEGO na zboczach Wysokiego Działu - znany z serialu Bieszczadnicy.

♣ październik na koniec sezonu turystycznego 2023 wybraliśmy się do RUMUNII, aby wykonać aktualne zdjęcia najciekawszych atrakcji turystycznych. Do Rumunii organizujemy wycieczki na zamówienie grup:

RUMUNIA wycieczki na zamówienie grup do Transylwanii, Bukowiny, Maramuresz, Bukaresztu oraz z wypoczynkiem nad Morzem Czarnym.

♣ 1 listopada oprócz nagrobków najbliższych wybraliśmy się do ŁUPKOWA:

STARY CMENTARZ w Łupkowie tuż przy granicy między Polską, a Słowacją.

♣ 2 listopada nakręciliśmy dla Was film o zachodzie słońca stojąc na szczycie góry TARNICA z widokiem z jednej strony na Borżawę, Pikuja, a z drugiej aż po Tatry:

TARNICA o zachodzie słońca podczas wędrówki po szlakach w Bieszczadzkim Parku Narodowym.

♣ 16 grudnia poszukując dużej ilości śniegu wybraliśmy się na Ukrainę na pasmo górskie BORŻAWA:

Pasmo górskie BORŻAWA na Ukrainie nad miasteczkiem Wołowiec w Województwie Zakarpackim.

♣ 19 grudnia zachwycaliśmy się KOLORAMI NIEBA po zachodzie słońca podczas SnowGlidingu na szybowisku nad Bezmiechową z widokami na całe Bieszczady:

SnowGliding na szybowisku nad miejscowością BEZMIECHOWA z widokiem na całe Bieszczady o zachodzie słońca.

23 grudnia (rekordowo wcześnie) rozpoczęliśmy sezon KULIGÓW, które organizujemy trasą, gdzie jeździła pierwsza Bieszczadzka Kolejka Leśna

23 grudnia rekordowo wcześnie rozpoczęliśmy sezon KULIGÓW z końmi i pochodniami, które organizujemy tam gdzie jeździła pierwsza Bieszczadzka Kolejka Leśna

SERCE ODDANE TURYSTYCE

Ci, którzy nas znają czy uczestniczyli w naszych wycieczkach wiedzą, że nam trudno usiedzieć tylko w biurze podróży… W 2023 roku wykonaliśmy następujące prace i działania:

1. niemal codziennie wykonujemy zdjęcia (18 365 szt.) i filmy (225 szt.) pokazujące ATRAKCJE REGIONU, z których wybraliśmy małą część i opublikowaliśmy na:
Facebook BIESZCZADER (może ktoś da radę policzyć – przypuszczamy, że było około 350 postów, a ile zdjęć i filmów?…)
Facebook grupa BIESZCZADY ATRAKCJE (przypuszczamy, że około 300 postów)
Facebook grupa BIESZCZADY z POWIETRZA (przypuszczamy, że około 250 postów)
Aktualnościach (25 artykułów)
YouTube (48 filmów i 82 zdjęcia)
Instagram (182 zdjęcia / filmy).

2. WYKASZAMY:
– 5 razy w tym roku ścieżkę w Duszatynie do mostu ciuchci i kaskady
– 2 ścieżki spacerowe w Mokrem, po których wędrują nie tylko mieszkańcy, ale też coraz więcej turystów
startowiska paralotniowe, skąd startujemy i wykonujemy dla Was zdjęcia: 3 x w Mokrem (1 na PPG, 1 na trajkę, 1 do lotów swobodnych), Szczawne, Kulaszne), Solina i Wołkowyja
miejsce kąpieliskowe w Wysoczanach.

3. przygotowujemy TRASĘ KULIGÓW tam gdzie jeździła pierwsza Bieszczadzka Kolejka Leśna, na której prowadzimy następujące prace:
– wykaszamy
– odwadniamy
– wzmacniamy kamienne mosty
– wycinamy odrastające tarnie, krzewy i przycinamy wystające gałęzie
– utwardzamy trasę skuterem śnieżnym.

4. REKLAMY PRZYDROŻNE jakie widujecie w Bieszczadach o wymiarach 4x2m wykonaliśmy z drewnianych słupów, umieszczając w tle zupełnie inne widoki, aby dla osób je obserwujących była to podróż fotograficzna…
Obszar wokół każdej z reklam wykaszamy.

5. DROGA między SMOLNIKIEM a DUSZATYNEM – to trasa, po której jeździmy dyliżansami realizując wycieczkę Traperska Przygoda. Całą zawsze przed sezonem objeżdżamy przycinając wystające gałęzie, aby było bezpiecznie dla Turystów i koników, ale też zbieramy śmieci.

Ponadto co najmniej 5 razy w roku wykaszamy parking w Smolniku, skąd wyjeżdżają dyliżanse i parkujemy autokarami.

20 LAT Biura Podróży Bieszczader

1 kwietnia 2023 minęło 20 LAT od powstania Biura Podróży Bieszczader.

20 lat Biura Podróży Bieszczader

Terminy wycieczki Wybierz dzień i zarezerwuj miejsca