1 kwietnia większość krajów na świecie obchodzi święto Prima aprilis (z łac. prima (dies) Aprilis – dosłownie pierwszy (dzień) kwietnia – dzień żartów).

Natomiast dla Załogi Biura Podróży Bieszczader jest to dzień z uśmiechem, bo na ten dzień przypada nasze święto! 1 kwietnia 2003 roku rozpoczęliśmy działalność i aż trudno uwierzyć – patrząc na kalendarz – że dziś mija już 19 lat! Na samym początku była to jednoosobowa działalność. Sam tworzyłem programy wycieczek, dokonywałem wszelkich rezerwacji (noclegów, wyżywienia, autokarów, biletów wstępu), a także te grupy oprowadzałem jako przewodnik. Nocami prowadziłem dla nich dyskoteki jako DJ, a na wyjazdach narciarskich dodatkowo prowadziłem nauki jazdy na nartach jako instruktor oraz serwisowałem ręcznie sprzęt klientom (smarowanie i ostrzenie) 🙂

Najtrudniejsze były pierwsze 2 lata własnej działalności, gdyż klientów było niewielu. Moi Rodzice widzieli, że to co robię jest moją pasją i sprawia mi ogromną przyjemność, ale przynosi dochód przez średnio 7 miesięcy w ciągu roku. To oni pomagali mi opłacić w tym czasie składki ZUS, za co cały czas jestem ogromnie wdzięczny ♥ W miarę upływu miesięcy i lat większość klientów, których obsługiwałem wracało do mnie i przygotowywałem dla nich nowe oferty i czasami razem odkrywaliśmy nowe tereny. Rozpocząłem od wycieczek po Bieszczadach, a następnie doszły: Krynica, Pieniny, Tatry, Ukraina (na początku Lwów, później góry Ukrainy, Kresy Wschodnie, aż w końcu z moim obecnym przyjacielem, któremu od ponad miesiąca próbujemy wspólnie pomóc, poznałem Odessę, Kijów i dotarliśmy nawet na Krym!, z którego wspólnie również zjeżdżaliśmy na tydzień przed zajęciem przez Rosję na czele z Putinem). W ofercie biura pojawiły się również Czechy, Austria i Rumunia oraz wyjazdy na narty do Włoch i Szwajcarii.

Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć związanych z działalnością Biura Podróży Bieszczader – wnętrza biura, punkty rezerwacji wycieczek, nagrody itd.

POTYKACZE przygotowane do rozwiezienia po Bieszczadach, a stojące przed naszym biurem. POTYKACZE przygotowane do rozwiezienia po Bieszczadach, a stojące przed naszym biurem.
To nasz pierwszy samochód Syrena R20, od którego rozpoczynaliśmy z punktem rezerwacji wycieczek jednodniowych - obecnie stacjonujemy na Porcie Solina (najbliżej zapory w Solinie). To nasz pierwszy samochód Syrena R20, od którego rozpoczynaliśmy z punktem rezerwacji wycieczek jednodniowych - obecnie stacjonujemy na Porcie Solina (najbliżej zapory w Solinie).
Jedna z TABLIC reklamowych o wymiarach 4x2m - ta znajdowała się do niedawna obok noclegów Liść Klonu w centrum Polańczyka. Jedna z TABLIC reklamowych o wymiarach 4x2m - ta znajdowała się do niedawna obok noclegów Liść Klonu w centrum Polańczyka.
Program do obsługi CALL CENTER w Biurze Podróży Bieszczader. Program do obsługi CALL CENTER w Biurze Podróży Bieszczader.
SYRENA BOSTO - punkt rezerwacji wycieczek jednodniowych w centrum Polańczyka na przeciw Urzędu Gminy Solina. SYRENA BOSTO - punkt rezerwacji wycieczek jednodniowych w centrum Polańczyka na przeciw Urzędu Gminy Solina.
W jednym z sezonu turystycznych mieliśmy przyjemność prowadzić Informację Turystyczną na deptaku prowadzącym do zapory wodnej w Solinie. W jednym z sezonu turystycznych mieliśmy przyjemność prowadzić Informację Turystyczną na deptaku prowadzącym do zapory wodnej w Solinie.
Tabliczka PARKING obok stacji paliw GROSAR w Solinie dla klientów jadących z nami na wycieczki jednodniowe m.in. po Bieszczadach. Tabliczka PARKING obok stacji paliw GROSAR w Solinie dla klientów jadących z nami na wycieczki jednodniowe m.in. po Bieszczadach.
ŻUK - to nasz najnowszy samochód, a dokładniej jako ostatni wyremontowany, a zobaczycie go na przystani statków Port Solina. ŻUK - to nasz najnowszy samochód, a dokładniej jako ostatni wyremontowany, a zobaczycie go na przystani statków Port Solina.
Jedno z pomieszczeń biurowych z wygłuszającą ścianką pomiędzy biurkami. Jedno z pomieszczeń biurowych z wygłuszającą ścianką pomiędzy biurkami.
NYSA - punkt rezerwacji wycieczek jednodniowych w Solinie obok Hotelu Amelia (na początku deptaku prowadzącego do zapory w Solinie). NYSA - punkt rezerwacji wycieczek jednodniowych w Solinie obok Hotelu Amelia (na początku deptaku prowadzącego do zapory w Solinie).
Reklama naszych wycieczek jednodniowych na punkcie widokowym obok noclegów KICZARA z widokiem na niemal cały Zalew Soliński. Reklama naszych wycieczek jednodniowych na punkcie widokowym obok noclegów KICZARA z widokiem na niemal cały Zalew Soliński.
Tabliczka parkingowa pokazują turystom udającym się na wycieczki jednodniowe z nami gdzie mają parkować swoje samochody obok Hotelu EWKA w Myczkowie. Tabliczka parkingowa pokazują turystom udającym się na wycieczki jednodniowe z nami gdzie mają parkować swoje samochody obok Hotelu EWKA w Myczkowie.
FLAGI stojące obok samochodów - naszych punktów rezerwacji wycieczek jednodniowych. FLAGI stojące obok samochodów - naszych punktów rezerwacji wycieczek jednodniowych.
REKLAMA na wyciągu narciarskim LESKO SKI w Weremieniu koło Leska (idealny stok dla początkujących). REKLAMA na wyciągu narciarskim LESKO SKI w Weremieniu koło Leska (idealny stok dla początkujących).
SYRENA R20 i niezastąpiony przyjaciel lablador Niko :-) SYRENA R20 i niezastąpiony przyjaciel lablador Niko :-)
Nasza reklama na KARCZMIE GROMADZYŃ tuż pod trasami zjazdowymi w Ustrzykach Dolnych. Nasza reklama na KARCZMIE GROMADZYŃ tuż pod trasami zjazdowymi w Ustrzykach Dolnych.
Zadbaliśmy o porządek na recepcjach hoteli, gdzie możecie znaleźć foldery z naszymi wycieczkami jednodniowymi, tworząc własnoręcznie DREWNIANE PODSTAWKI. Zadbaliśmy o porządek na recepcjach hoteli, gdzie możecie znaleźć foldery z naszymi wycieczkami jednodniowymi, tworząc własnoręcznie DREWNIANE PODSTAWKI.
Posiadamy największą w Polsce wypożyczalnię RAKIET ŚNIEŻNYCH i KIJÓW TREKKINGOWYCH. Posiadamy największą w Polsce wypożyczalnię RAKIET ŚNIEŻNYCH i KIJÓW TREKKINGOWYCH.
Posiadamy nagrodę na NAJLEPSZY PRODUKT TURYSTYCZNY POLSKI za wycieczkę jednodniową WODAMI RZEKI SAN - tabliczka w naszym biurze. Posiadamy nagrodę na NAJLEPSZY PRODUKT TURYSTYCZNY POLSKI za wycieczkę jednodniową WODAMI RZEKI SAN - tabliczka w naszym biurze.
Od 13 lat posiadamy samochody UAZ, którymi organizujemy niepowtarzalne wyprawy z kierowcą przewodnikiem. Od 13 lat posiadamy samochody UAZ, którymi organizujemy niepowtarzalne wyprawy z kierowcą przewodnikiem.

Na jednej z wycieczek poznałem Madzię – przyjechała na wycieczkę z rodzicami z kopalni w Bieszczady. Tam pełniłem funkcję przewodnika i DJ-a. No i po pewnym czasie zostaliśmy małżeństwem 🙂 Razem zaczęliśmy prowadzić biuro podróży. Na początku zajmowaliśmy 2 biurka, a obecnie mamy całą górę drewnianego domu o historii ponad 70-letniej, który wspólnie remontowaliśmy przez 10 lat.

Po jakimś czasie do składu biura doszedł Tomek, Ania, Renia, Madzia, Sylwia, Artur i najmłodszy Bartek. Postanowiliśmy oprócz grup zacząć organizować wycieczki jednodniowe, a żeby lepiej dotrzeć do klientów zorganizowaliśmy punkty rezerwacji wycieczek w samochodach polskiej produkcji: Syrena R20, następnie Syrena Bosto, Nysa i od 2 lat również Żuk. We wszystkim co robimy staramy się wyróżniać. Na pomysł z samochodami wpadł Tomek, który je wynajdywał i wyremontował.

Jak wspomniałem jeszcze kilka lat temu sam prowadziłem biuro podróży, a obecnie są chwile, gdy zatrudniam 12 przewodników 1 dnia. 3 lata temu obsłużyliśmy tylko w 1 sezonie ponad 100 000 osób. Od 2 lat w związku z pandemią związaną z covid klientów jest mniej, ale wierzymy, że już w tym sezonie turystycznym będzie lepiej 🙂 Dodam jeszcze, że na początku miałem tylko swój prywatny telefon do działalności, a od tamtego roku posiadamy profesjonalne call center i jeden numer telefonu, który może w jednym czasie odbierać 10 osób.

Cały czas tworzymy nowe oferty i słuchamy podpowiedzi klientów. Jednak ograniczyliśmy zasięg – skupiliśmy się na organizacji wycieczek w regionach, w których najbardziej sami lubimy przebywać: Bieszczadach, Ukrainie i Rumunii. Tylko czasami robimy wyjątki dla stałych klientów organizując wycieczki w Pieniny, Tatry i na Słowację.

Na koniec tych kilku słów w tym wyjątkowym dla Biura Podróży Bieszczader dniu składam ogromne podziękowania dla wszystkich Pracowników tworzących prawdziwą Załogę, dla Przewodników, Kierowców za Waszą wspaniałą pracę, a także dla Klientów, że chcecie korzystać z naszych usług i liczymy na Was w przyszłości 🙂

Terminy wycieczki Wybierz dzień i zarezerwuj miejsca